2010. március 19., péntek

Mexikói árpasaláta

Hű, ez nagyon finom!! Pedig első körben azt gondoltam, hogy a barbeque szósz nem a barátom, de ebben a mennyiségben mégis ;o) Alaposan be kell hűteni, úgy az árpa megissza szinte az összes mártást, azonban mégsem lesz száraz a végeredmény.

Ó, jut eszembe, ha az árpát előző nap beáztatjátok, jelentősen lerövidül a főzési idő, ráadásul könnyebb is megemészteni.




Mexikói árpasaláta


1 csésze beáztatott, fűszeres vízben megfőzött árpagyöngy

1 doboz babkonzerv

1 doboz kukoricakonzerv

1 nagy fej lilahagyma

1 zöldpaprika

2/3 csésze barbeque szósz ( lehetőleg házi! )


opcionálisan a tetejére mehet reszelt növényi sajt, mellé tortilla chips - mi ezek nélkül is nagyon élveztük ;o)


A megfőtt árpát össze kell keverni a többi hozzávalóval és néhány órára behűteni. A konzervek tartalmát célszerű folyó víz alatt leöblíteni, a hagymát és a paprikát, pedig ízlés szerinti méretre vágni. A végén öntsük rá a szószt, keverjük el várjunk ;o)


Nagyon nem autentikus, de akár egy szelet vajas / margarinos kenyérrel is finom! ;o)


Forrás: barleyfoods.com

2 megjegyzés:

  1. Tegnap vettem egy bab- és egy kukoricakonzervet, valami mexikói jellegűt tervezve belőle. Ez a recept most nagyon kapóra jött. Igaz a kukoricát vacsorára felbontottuk, mert Dóri kikönyörögte. A kukoricaszeretetet tőlem örökölte :)

    VálaszTörlés
  2. Barbeque szósz nélkül szoktam én is ilyet készíteni hasonló hozzávalókból. Az árpa különösen jó salátákba szerintem.
    Szóval, azt hittem ez saját ötlet, de úgy látszik már más kitalálta előttem, csak nem tudtam róla. :-)

    VálaszTörlés