2010. március 7., vasárnap

Grízes tészta - barnán

Khm, itt vagyok és a látszat ellenére még főzök - bár nem tudom, kinek is magyarázkodom :P -, de most már engem is kezd nagyon zavarni, hogy ennyire hanyagolom szegény blogomat. Az utóbbi két hónapban meglehetősen sokat voltunk betegek ( mármint a lányok ), szó szerint többet voltak itthon, mint oviban, s mostanra persze engem is utolért a végzet, de holnapra már jól leszek ;o) Szóval, mindig készült itthon ebéd is, vacsora is, csak éppen nem sok izgalmas újdonságot csináltam, hisz a gyerekek jobban kedvelik a bevált, megszokott ízeket. Ilyen volt pl. ez a grízes tészta is, ami még nem szerepel a blogon. Gyorsan kész van és csak annyiban különbözik a hagyományostól, hogy mindenből barna változatot használok hozzá, de hátha van köztetek olyan, aki eddig nem tudta, hogy kell csinálni :o)


Grízes tészta


35 dkg teljes őrlésű tönköly szélesmetélt

20 dkg barna tönkölydara

2 ek olaj

2,5 - 3 dl forró víz

2 ek biomargarin

csipet só

lekvár, juharszirup ízlés szerint


A csomagoláson található útmutató szerint főzzük ki a szélesmetéltet.


A margarinon, folytonos kevergetés mellett pirítsuk meg a darát, csak néhány percig, vigyázva, nehogy megégjen. Közben forraljunk vizet, mérjünk ki belőle 3 dl - t, keressük elő az edényünk fedelét és egyik kezünkkel, egy gyors mozdulattal borítsuk a forró vizet a darára, míg a másik kezünkkel csapjuk rá a fedőt a lábasra, hogy a gőz ki ne szökjön! Nagyon ügyesen és óvatosan végezzétek ezt a műveletet, nehogy megégessétek magatokat!!!

Zárjuk el a tűzhelyet, s a fedő alatt hagyjuk kb. 15 percig pihenni a darát, ezalatt szépen megdagadnak a szemecskék, ráadásul elkészül a tészta is, ezt szűrjük le és keverjük össze a darával. Szerintem egy kis só nem árt neki, de ez ízlés kérdése.


Kínáljuk házi lekvárral vagy kevés juharsziruppal.


4 személy részére





5 megjegyzés:

  1. Már nem is emlékszem,mikor ettem ilyent utoljára.talán az iskolai menzán kompóttal.Most,hogy tudom,hogy készül,én is csinálok a gyerekeknek.
    Díj vár nálam,majd nézz be!

    VálaszTörlés
  2. Én húsokhoz szeretem a pergelt grízt, de finom is lehet ez is :)

    VálaszTörlés
  3. LiliNortianyu, nagyon köszi, hogy gondoltál rám!! :o)
    Mesélj majd, hogy ízlett a gyerkőcöknek.

    VálaszTörlés
  4. Bár nem vagyok vega, de néha azért én is hanyagolom a húst.
    Tetszik a grízes tésztád, épp ezért nézz be hozzám, szeretnélek megajándékozni. (http://gobehami.blogspot.com/2010/03/elismeresek-dijak-ii.html)

    VálaszTörlés