2009. november 21., szombat

Szejtán tikka masala

Íme, itt a bizonyíték arra, hogy mostantól újra nem henyélek a konyhában: tessék, egy recept :o)) Igazság szerint nem vagyunk ( még ) nagy barátságban az indiai ízvilággal, de egyre nagyobb bennünk a kíváncsiság és a merészség! Ha van időm, gyakran nézegetek indiai ételleírásokat, így most kipróbáltam a méltán népszerű csirke tikka masala vegán változatát! Nagyon - nagyon finom, feltétlen próbáljátok ki!!



Szejtán Tikka Masala

3 dl natúr szójajoghurt

2 evőkanál frissen facsart citromlé

2 teáskanál őrölt római kömény

2 teáskanál őrölt piros bors ( én ezt félreolvastam és helyette 2 tk. fűszerpaprikát használtam és nem lett belőle baj )

2 teáskanál frissen őrölt feketebors

1 teáskanál fahéj

1 teáskanál frissen reszelt gyömbérgyökér

egy csipet só

50 dkg szejtán


1 evőkanál gí vagy bio margarin

2 teáskanál őrölt koriandermag

1 teáskanál római kömény

1 teáskanál garam masala

egy csipet só

fél doboz konzerv paradicsom ( Mutti Polpa )

1 csésze ( = 2,5 dl ) zabtejszín


sok - sok friss korianderzöld


A szejtán darabokat forgassuk bele a joghurtos - citromos - köményes - borsos - fahéjas - gyömbéres - sós pácba és tegyük a hűtőbe akár több óra hosszára is.


Közben egy edényben melegítsük meg a zsiradékot, szórjuk bele a koriandermagot, a köményt, a garam masalát, a sót, borítsuk bele a paradicsomkonzervet, hagyjuk egy 5 - 10 percet rotyogni, majd mehet hozzá a tejszín is. Ezzel forraljuk jó sűrűre a mártásunkat.


Kb. 180 - 200 fokosra előmelegített sütőben, grillezzük meg egy olyan tálban a joghurtos szejtánokat, amelyben kényelmesen elférnek egymás mellett. Én oldalaként 6 - 6 percig sütöttem őket, majd egy serpenyőbe öntöttem a paradicsomos - tejszínes szószt, ebbe belepakoltam a megsütött szejtánfalatokat és további 5 percig, magas lángon összeforraltam.



Basmati rizzsel tálaltam ( ha lett volna korianderem, azzal megszórtam volna ) és folyamatosan nagyokat sóhajtoztam, hogy milyen ügyes voltam ma, mivel az utóbbi időben ugye nem forgatom olyan gyakran a fakanalat, mint az javallott lenne ;o))


4 fő részére


Forrás: Nibbledish

1 megjegyzés:

  1. Szerintem a "Monszun naplò" elolvasàsa utàn k"onnyebb a hozzààllàs az indiai konyhàhoz.Zsu

    VálaszTörlés