2009. augusztus 26., szerda

Okra, mi fán terem?

Gondoltam, mesélek Nektek néhány szót egy olyan növényről, amelyet szerintem kevesen ismernek ma Magyarországon. Ez pedig az okra vagy más néven bámia ( tök vicces, hogy Reninél is éppen ma jelent meg egy okrás poszt :o).

A Bricostore – ban vásároltam a magokat tavasszal, s – helyhiány miatt – csak egy sort vetettem belőlük a picuri kertemben. A magoknak nagyjából a fele kelt ki. Különösebben nem kell vele foglalkozni, általában reggel és este locsolok alapból, ekkor kap az okra is inni. A virága gyönyörűséges és viszonylag gyorsan alakul ki maga a termés is.

Egy dologra kell nagyon vigyázni és ez az, amiért a cikket írom, mert én nem néztem utána korábban, így megszívtam :P, hogy a kis okra termések a virágzást követő 4 – 6 napon belül fogyasztandóak, különben élvezhetetlenek. Múlt héten szedtem is egy kisebb tálra valót a hihetetlenül kemény, rostos kis szörnyűségekből, lefotóztam, majd kikukáztam őket, pedig a lecsóba szántam. Hja, mindig tanul az ember :o) Talán pár nap múlva megint próbálkozom vele, hátha most ügyesebb leszek.

Sok – sok infót találhattok egyébként a növényről itt!


4 megjegyzés:

  1. Ja, én is jártam már így vele, olyan szálkássá fásult, hogy ihaj. Viszont beletettem úgy a lecsóba, kifőtt a leve, a magjai maradtak, a szálkás külső burkot meg kidobtam a komposztba.

    VálaszTörlés
  2. de jó, enni ettem már, de nem hittem volna, hogy otthon is megterem.

    VálaszTörlés
  3. Aham, csak meleget és vizet kér :o)

    VálaszTörlés