2009. augusztus 14., péntek

"Grant cipó"

Nagyon régóta sütöm ezt a fajta kenyeret, mégsem tudjuk megunni. Azonban szerettem volna kipróbálni egy másik receptet, amibe nem kell joghurt. Ezt a receptet az egyik réges - régi testkontrollos könyvemben olvastam és nem csalódtam benne. Szuper darab, légiesen könnyű, finom tészta!



"Grant cipó"


500 gramm liszt ( fele teljes tönkölybúzaliszt – fele teljes búzaliszt )

425 ml langyos víz

1 teáskanál melasz ( tökéletes helyette a méz is )

½ evőkanál só ( nálam most himalaya )

1 evőkanál olívaolaj

1 csomag szárított élesztő


A lisztet összekevertem a sóval, élesztővel, ráöntöttem a vizet, az olajat, belecsorgattam a melaszt és alaposan megdagasztottam a robotgépemmel. Ez nagyjából 5 percet jelentett, miközben folyamatosan liszteztem a masszát, mert valami irtó ragacsos volt. Bőségesen szórtam rá, 7 – 8 marékkal összességében biztosan, ha kézzel dolgozom, gyanítom még többet is tettem volna hozzá, mert így is meglehetősen ragadós volt a végeredmény.

Lefedve hagytam kelni kb. 30 percen át, majd a sütőformákba porcióztam őket és még 30 percig pihentek, míg a sütő előmelegedett 200 fokosra. Ezután betoltam a kenyérkéket a melegbe és újabb 30 perc alatt gyönyörű barnára sültek.


Legközelebb magokat is szórok majd bele és a liszt egy részét zabpehellyel fogom helyettesíteni, állítólag úgy is finom :o)


Forrás: Jackie Le Tissier könyve


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése