2009. július 25., szombat

Kölessüti, amit már sokan elkészítettek

Mostanában szeretek mások tollával ékeskedni, olvasom a blogokat és szép csendesen főzöm / sütöm mások kajáit. Ezt a mostanit pl. Benzsinél találtam, aki Vajaspánkóék oldalán bukkant rá, akik Vera korábban elkészített receptjét variálták egy kicsit tovább :P Én nem sokat változtattam rajta, nem volt áfonyám, így sok mazsolát raktam bele, meg sokkal kevesebb mézet, és nagyon finom volt! Ja, meg rengeteg, szerintem 10 ember is jól megtömhette volna a pocakját ennyi sütivel, de mi csak négyen voltunk :o), így most a felezett mennyiségekkel teszem közzé a receptet!



Kölessüti


1 csésze megmosott köles

3 csésze folyadék ( kókusztej és víz keveréke )

¾ csésze akácméz

¾ csésze müzli

¼ csésze szezámmag

¼ csésze kókuszreszelék ( kevés dologból engedhetem meg magamnak a biot, de ehhez ragaszkodom, annyival finomabb a simánál! )

fahéj

egy kis csomag mazsola vagy egyéb gyümölcs, ízlés szerint

pici olaj

Előmelegítettem a sütőt = légkeverés, 160 fok, és a fentebb felsorolt hozzávalókat összekevertem. Ennyi. Betoltam a sütőbe és kb. 50 – 60 perc alatt készre sütöttem.


Ha hagyjuk állni egy kicsit, sokkal könnyebben szeletelhető!

Ui.: Tavaly is készítettem már kölessütit, csak sokkal bonyolultabban, a receptjét is elkavartam, így nem is posztoltam. Ez a verzió azonban nagyon könnyű, megtartom!



Forrás: Benzsi, Vajaspánkó, Vera


6 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet!
    Elkészítettem, nagyon finom lett!!! Csak az enyém sokkal barnább lett, mint a tiéd, de nem azért, mert megégett...:-)
    Lehet, hogy sok fahéj került bele!?:-)
    Köszi mégegyszer!

    VálaszTörlés
  2. szerintem a tavalyi is finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Maminti,
    örülök, hogy megcsináltad! A barnaság a fahéj miatt is lehetett, meg hát nálam is viszonylag gyorsan megbarnult, de még "sületlen" volt, úgyhogy tovább barnítottam :o)

    Daniella,
    :o)

    VálaszTörlés
  4. Szia Kata!
    Nagyon finom lett az enyém is.Felkerül a receptes gyűjteményembe.:)

    VálaszTörlés
  5. Szia Kata!
    Ezt muszáj megírnom.Maradt a kölessütiből másnapra is,és így utólag már bánom hogy nem hidegen ettem meg az összeset,mert valami fantasztikusan finom lett ahogy kihűlt.Annyira finom hogy ismételnem kell megint.Egy apró gondom van csak,én kókusztejport raktam bele,mert nem is láttam még kókusztejet,és hát az ára elég húzós.

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Örülök, hogy ennyire bejött a süti! :o)

    A kókusztejPOR tényleg nagyon drága, de a kókusztej nem annyira!! Én általában kivárom, hogy pl. a Lidl - ben legyen olcsón és akkor veszek, de a Tesco- ban sem olyan vészes az ára!
    Nézd majd meg! :o)

    VálaszTörlés