2009. május 31., vasárnap

Wokban pirított spárgás tofu

Ez az étel még a hét elejei melegebb napok egyikén volt az ebédünk. Hirtelen felindulásból csináltam meg Heidi receptjét és bizony csak az utolsó pillanatban jöttem rá, hogy nincs itthon spenót :o( Múlt héten még lett volna a kiskertemben, de azóta ki kellett őket dobni, mert valami csúnya bogár megtámadta a szép zöld leveleket :o(

No, de visszakanyarodva a recepthez, egy kis római salátát találtam a hűtőben, amivel végül is megmentettem az ebédet! :o)



Könnyű spárgás wokos ebéd Heiditől


1 csomag füstölt tofu ( 30 dkg )

4 szál újhagyma

kevés frissen reszelt gyömbérgyökér

½ – 1 csomag zöld spárga ( én imádom, ezért használtam belőle egy egész csomaggal )

3 gerezd fokhagyma

1 nagy marok natúr, pirított kesudió ( nekem csak sima volt és el is felejtettem előpirítani :S )

1 lime leve

kevés friss mentalevél

kevés friss bazsalikomlevél

néhány marék friss spenót levél

szezámolaj

szójaszósz


Ennél a receptnél is, mint minden wok – ban készítendő ételnél fontos, hogy az összes hozzávaló kéznél legyen, előre felvágva / felkockázva / kimérve stb.


A forró wokba locsoljunk némi szezámolajat és ha füstöl, pirítsuk meg benne a kockákra vágott tofut. Ha minden oldala megpirult, szedjük ki és tegyük félre.


Újabb adag olajra mehet a hagyma, reszelt gyömbér, a felaprított spárga, majd egy perccel később a szétnyomott fokhagyma, kesudió, spenót. Ha a spenót már összeesett, locsoljuk meg kevés szójaszósszal és tegyük vissza a tofut a wokba. Forgassuk át, locsoljuk meg a lime levével, tépkedjük rá a bazsalikom – és mentaleveleket és már tálalhatunk is.


2 fő részére


Forrás: Heidi blogja


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése