2009. február 17., kedd

Karobos - kókuszos kalács

Ritkán kerül nálunk az asztalra leves – édes főétel = sütemény jellegű ebéd, de tegnap mégis így alakult. A leves már hajnali 4 – kor készen volt ( köszönhetően valami „frontnak”, ami megbolondította a gyerekek alvási szokásait és hajnali 2 – kor kiverte Esztert, s Vele együtt minket is az ágyból :S :o((((, de a kalács receptre csak később bukkantam rá, véletlenül és mivel nagyon mutatós, de ugyanakkor egyszerű recepttel álltam szemben, gondoltam, egy életem, egy halálom, én ezt biza kipróbálom. És milyen jól tettem :o))



Karobos – kókuszos kalács


Tészta:

50 dkg liszt ( 15 dkg zabpehely + 35 dkg tk. tönköly )

1 csomag szárított élesztő

3 evőkanál nádcukor

kicsit több, mint 2 dl tej ( rizs és kókusztej keveréke, mert az volt bontva és passzolt is :o)

8 dkg bio margarin

1 tojásnak megfelelő lenmag + víz keveréke

egy nagy csipet só, amit én kifelejtettem


Krém:

8 dkg bio margarin

3 evőkanál nádcukor helyett nálam csak 1 ek.

1 evőkanál holland kakaópor helyett nálam 2 evőkanál karobpor

2 evőkanál kókuszreszelék – lehet, hogy több kéne, mert a kókusz ízt nem is éreztem?


Így használd a hozzávalókat:


Kezdjük a tésztával. A tejet langyosítsd meg, mérd ki a liszteket, a margarint, cukrot, élesztőt, sót, keverd össze a lenmagot a vízzel, majd mindent mindennel, dolgozd meg a tésztát. Ha nem ragad és szép gombócot formáz, akkor mehet pihenni min. egy órára, de én legközelebb 1,5 órát is fogok várni.

Közben keverd habosra a krémhez a megadott hozzávalókat.

Ha a tészta szépen megkelt, gyúrd át kicsit, oszd ketté és nyújtsd 25 x 30 cm – es téglalappá először az egyiket, majd a másikat. A krémmel kend meg a lap tetejét, majd mint a beiglit szépen csavard fel, így kapsz egy rudat. Vágd hosszában ketté a rudat egy éles késsel úgy, hogy a tetején kb. 1 cm hosszan egyben maradjon. Sajnos nem volt időm ezt a fázist lefotózni, de az eredeti receptben szerepel róla kép!! A két szárat szépen összefonva, kapod meg a kalács végső formáját. Ezt ismételd meg a második rúdnál is!



Tepsire téve még vagy 20 percig hagyd őket pihenni, majd előmelegített sütőben 180 simán, vagy 160 légkeveréses, kb. 20 – 25 perc alatt sülnek meg. Sütés előtt én lekentem őket még kókusztejjel, ami klasszul megpuhította a kalácsokat.


Forrás: Csicseriborsó, bab, lencse blog


2 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusosak, gratulálok hozzá, ügyes vagy:)

    VálaszTörlés
  2. régen én is kora reggel főztem. de ez már a múlt :)

    VálaszTörlés