2009. február 5., csütörtök

Falafel

Néhány héttel ezelőtt a West Endben ért bennünket az ebédidő, igazság szerint csak a gyerekeknek akartunk valami ehetőt találni, mikor elsétáltam egy számomra ismeretlen kajálda előtt ( sok ilyen van arrafelé, mert ha jól emlékszem kb. 1 éve nem jártam ebben a plazaban ). Vesztemre megálltam egy másodpercre, hogy még egyszer szemügyre vegyem a kutyafuttában elolvasott névtáblát, melyen a vegetáriánus szót láttam feltüntetve, mivel nem akartam hinni a szememnek. Miközben tátottam a számat, a pult mögül kedves erőszakossággal rám tukmáltak egy pici pohár mentateát ( a kedvenc teám! ), s már végem is volt. Muszáj voltunk kipróbálni a Hummus bár kínálatát, s nem bántuk meg! Nagyon finom falafelt, pitát, hummust volt szerencsénk enni, sok finom, nyers és főtt zöldséggel körítve.

Hazafelé menet elhatároztam, én is megpróbálkozom a fenti ételek elkészítésével, s mikor legközelebb vendégek jöttek hozzánk, nem sokat gondolkodtam, milyen menüvel várjam Őket :o)


A kényelem kedvéért fasírtnak álcáztam őket és nem törpe golyóknak, de csak azért, mert siettem az ebéddel.


Falafel


Legyen a kezed ügyében:


1 csésze csicseriborsó ( szárított )

½ vöröshagyma

2 – 2 evőkanál friss petrezselyem és koriander ( nekem ez utóbbi sajnos nem volt )

½ teáskanál fűszerpaprika

3 gerezd fokhagyma

1/2 teáskanál őrölt római kömény

1 teáskanál sütőpor

4 – 6 evőkanál liszt ( nálam tk. tönköly )

pálmazsír vagy olaj a sütéshez


Így használd a hozzávalókat:


Áztasd be a csicseriborsót min. egy éjszakára, de az sem baj, ha többre, majd főzd puhára. Ha nincs időd vagy későn kaptál észbe, természetesen használhatsz konzervet is.

Dobj mindent – a liszt kivételével - késes robotgépbe és pürésítsd a masszát. Apránként adagold hozzá a lisztet, fakanállal dolgozd el, nem biztos, hogy az összesre szükséged lesz ( nekem kellett a 6 ek. ), majd formázz kicsi gombócokat ( vizes kézzel csináld ) és forró olajban / pálmazsírban süsd aranybarnára őket.


Mi házi pitát, hummust, tabbouleh salátát és nyers zöldségeket ettünk hozzá!


Forrás: Epicurious



5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én rendszeresen csinálok ilyen "fasírtot" és mostanra már odáig jutottam a rögtönzésben, hogy jobban ízlik, mint az egykori húsos fasírt. Az itthoniak közül kétszer is bedőltek, erre "haraptak" rá és ették abban a tudatban, hogy "igazi" fasírt". :))

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Egy kis curry nagyon jót tesz a falafelnek. A Hummus Bar tulajdonosa pedig egy izraeli srác, ezért csinálják ők a legjobb hummust pesten.

    Üdv: Cat

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Sajnos azóta volt szerencsém még egy alkalommal enni náluk ( elsiettem a cikket? ) és közel sem volt akkora az élmény, mint első alkalommal. Lassú is volt a kiszolgálás ( bár szívesen várok, ha megéri ), a kaja hideg is ( egy pulton kivülről érkező fiatalember csupasz ( = nem frissen mosott ) kézzel gyorsan leellenőrizte a pitáim hőfokát, amin megütköztem, de végül is örültem, biztos pont kellemesen melegek, ha engedi kiadni a kaját, az asztalnál ért azonban a meglepetés, mert jéghidegek voltak!! Szóval, passz, mostanában nem megyek feléjük, az tuti!

    Itthon azonban lesz még falafel, mert tényleg finom és egyszerű étel :o)

    VálaszTörlés
  4. a Falafelbe eredetileg római kömény kell, ami teljesen más ízű, mint a fűszerkömény.
    Cumin

    VálaszTörlés
  5. Igen, én is azt használok hozzá, de beírom a receptbe, hátha más nem tudja ..

    VálaszTörlés