2008. november 20., csütörtök

(Szója)joghurtos kenyér

Ismét egy kenyérrecept következik, bár nem éppen bundás ;o) Mostanában megint magam sütöm a mindennapi kenyerünket, s így, hogy nem én birkózom a tésztával, gyerekjáték az egész! Pedig szeretek ám dagasztani, de így gyorsabban megy a munka, a gép dolgozik, a 2 éves Emma a pulton térdel, én tartom, hogy le ne essen és bámuljuk a dagasztókarok forgását … tök jó, mennyi időt spórolok ezzel a háztartási géppel, nem? :P


No, ezen a blogon találtam a minap ezt a receptet és örülök, hogy nem vártam tovább az elkészítésével, nagyon – nagyon finom lett, bátran ajánlom mindenkinek!!



( Szója )joghurtos kenyér


Legyen a kezed ügyében:


50 dkg liszt ( 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyt és 25 dkg graham lisztet használtam )

1,5 dl joghurt ( nálam szójás )

1 evőkanál só ( kevesebb is elég … )

2 evőkanál lenmag ( az eredeti recept szerint csak 1 - 1 ek. kell mindegyik magból )

2 evőkanál szezámmag

2 evőkanál napraforgómag

+a tetejére díszítésnek is néhány szem magocska

kb. 3 dl langyos víz

1 tasak szárított élesztő VAGY 2,5 dkg friss

2 evőkanál olaj


Így használd a hozzávalókat:


Az élesztőt feloldom a vízben, majd kimérem a liszteket, a sót, a magokat. Hozzáöntöm a lisztes keverékhez a joghurtot, az olajat és az élesztős vizet. Kézzel vagy géppel alaposan megdolgozom a tésztát, s csak akkor hagyom abba, ha már elvált a tál oldalától ( ehhez azért nem ártott még néhány evőkanál liszt ).

Fél órára betettem pihenni a sütőbe ( nem kapcsoltam be ), majd átgyúrtam, kétfelé osztottam, formákba pakoltam a tésztát, a tetejüket vizes kézzel megsimogattam, megszórtam maggal és ismét beköltöztettem a sütőbe. 20 perc eltelte után bekapcsoltam a sütőt, először 15 percig sütöttem 125 fokon, majd 15 percig 180 – on, s végül ismét 15 percig 125 fokon. Vízzel teli tepsit is tettem a kenyerek alá, mert az a mániám.

Ennyi, kész és nagyon finom!




Ui.: Ez volt eddig az első olyan kenyér, amelynek a tetejéről Emmaka nem nyalogatta le a krémet ( gombás pástétom ), hanem szó nélkül harapta a kenyeret feltétestől és ez nagy szó, kérem! :o))



Update: az utóbbi időben, ugyanezen tésztából kiflik is készülnek nálunk és úgy is szépen megállják a helyüket! :o)


Forrás: Élet a konyhában blog

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a napsimogatta kenyered!:)

    Szintia

    VálaszTörlés
  2. Tényleg fincsi lehetett!Nagyon guszta!;-)

    VálaszTörlés
  3. Kár, hogy a szója tele van fitoösztrogénnel, így férfiak számára - amennyiben a férfiasságukat meg kívánják őrizni - nem ajánlott.

    VálaszTörlés
  4. Szintia, Konyhatündér:
    köszi! :o)

    Névtelen:
    köszi az infót!

    VálaszTörlés