2008. október 14., kedd

Rétes – sztori

Ha jól emlékszem, Veránál olvastam először arról, hogy itthon is kapható teljes őrlésű réteslap. Nagyon lelkes lettem, bejártam Tolnát – Baranyát, megkértem másokat is, nézzék meg itt, nézzék meg ott, de sajnos sehol sem találtuk meg a Tante Fanny -féle kicsi dobozkákat.

Néhány hete azonban rám mosolygott a szerencse, a csömöri Auchan – ban volt. Vettem is gyorsan 3 csomaggal, nehogy lemaradjak valamiről :o))) ( Amit nem használok fel azonnal, mehet a fagyasztóba! )



Tegnap este pedig készült belőle egy nagyon finom kölestúrós – mákos ( pedig én nem is szeretem a mákot :P ) és egy kölestúrós – szilvás rúd.



Mákos és szilvás rétes kölestúróval - ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:


20 dkg főtt köles ( kb. 1 ( ??? ) dl szárazon mérve )

4 dkg mák

3 evőkanál szójajoghurt

3 evőkanál méz ( vagy több vagy kevesebb )

pici citromlé

2 réteslap

olvasztott biomargarin


20 dkg főtt köles ( kb. 1 ( ??? ) dl szárazon mérve )

5 – 6 szem szilva

3 evőkanál szójajoghurt

3 evőkanál méz ( vagy több vagy kevesebb )

pici citromlé

fahéj ízlés szerint

2 réteslap

olvasztott biomargarin


Így használd a hozzávalókat:

A főtt kölest mindkét esetben összekeverem a többi hozzávalóval. A konyharuhára kiterített réteslapokat megkenem az olvasztott növényi zsiradékkal, egy csíkban elegyengetem rajta a tölteléket, majd feltekerem. Sütőpapíros tepsire teszem a rudat, a tetejét is megkenem a margarinnal és 200 fokosra előmelegített sütőben 15 percig sütöm.



2 megjegyzés:

  1. De jó, ez nagyon ötletes! És a családnak hogy tetszett? Nem volt túl "száraz"? Mert nálunk ugye ez a többség vesszőparipája...:-) Amúgy nálam is van betárazva 3 doboz Tante Fanny.:-))

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik az ötlet! :o) Egyébként a család el volt ragadtatva, egyáltalán nem tűnt száraznak! ;o)

    VálaszTörlés