2008. október 31., péntek

Ihlet – hiányos időszakban készült teljes őrlésű fánk

Az elmúlt időszakról már panaszkodtam Nektek, amikor is sem agyam, sem türelmem nem volt túl sokat pepecselni a konyhában. Sokszor csak a kötelességtudat hajtott, kénytelen voltam ebédet / vacsit csinálni, mert sehonnét sem tudtam volna „normális” kaját keríteni a lányoknak.


Nos, ilyenkor szoktam a korábban már olvasott és könyvjelzők közé elmentett recepteket előkapni ( mostanában már szerencsére egyre gyakrabban magyar nyelvű oldalakról ) és szinte gondolkodás nélkül elkészíteni!


Az utóbbi néhány nap egyik ilyen gyöngyszeme, a Vera vegablogjában olvasott fánk volt. Irtó gyors, könnyen elkészíthető, élesztőmentes és nagyon finom. Én az eredeti mennyiség felét csináltam most meg.



Fánk ( kb. 10 darabhoz )


Legyen a kezed ügyében:


25 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt

2,5 dkg bio margarin

5 dkg nádcukor

1,5 dl növényitej ( nálam most rizs )

¼ mokkáskanál szódabikarbóna

¼ mokkáskanál sütőpor

1 csipet só


Így használd a hozzávalókat:

Mindent, amit az előbb felsoroltam szépen összegyúrtam, kinyújtottam, kb. ujjnyi vastagra és kiszaggattam egy szélesebb szájú pohárral. Minden fánk közepébe lyukat varázsoltam ( fakanállal, aztán ujjal tágítottam rajta ) és forró olajban kisütöttem.


Nem szalagos és nem is olyan könnyű és szép, mint élesztős – fehér fánktestvéreik, de így is szenzációsan finomak!!!! :o)


Anyósom irtózatosan édes őszibarack lekvárjával ettük, aztán inkább anélkül ;o) ( Nem akarom bántani szegényt, Ő jót akart, mikor megajándékozott vele, csak hát ízlések és pofonok ugye … )


Forrás: Vera vegakonyhájaNapfényes recept


5 megjegyzés:

  1. Kata, amit a baracklekvárról írtál, azt SZÓ SZERINT írhattam volna én is :)))))

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Mar Vera oldalan is szemeztem a recepttel, csak nalunk nem kaphato tonkolyliszt. :( Szerinted eselytelen sima teljeskiorlesu buzaliszttel vagy zabliszttel probalkoznom?

    VálaszTörlés
  3. Vera - hát igen ... azért most tényleg örülök, hogy a nyár folyamán nem kíméltem magam és sok napot áldoztam a befőzésre, mert így sok olyan üveg lekvár és befőtt csücsül a garázs polcain, amikben egy - két csepp édesítő van csak. Általában 2 - 3 evőkanál méz került egy egész(!) fazék lekvárba, de volt olyan is, hogy pl. a meggybe nem raktam semmit, mégis, (SŐT!!! ), így lett isteni!!! :o)

    Névtelen - szerintem nem esélytelen sima teljes őrlésű liszttel! zabliszttel mondjuk nem csinálnám, de a simával adnék neki egy esélyt. Sok sikert hozzá! :o)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem sima tk. lisztből ugyanilyen jó lesz. Bocs, de hol van az a hely, ahol nincs tönköly?

    VálaszTörlés
  5. Koszonom a tippeket mindkettotoknek, a napokban neki veselkedek es majd beszamolok a vegeredmenyrol! Es ahol egen foldon nem lehet talalni tonkolylisztet az Anglia!! Furcsa, de tenyleg mindenhol kerestem mar es egyszeruen nincs! :(

    VálaszTörlés