2008. szeptember 13., szombat

Zöldséges - tofu quiche ( tojás nélkül! )

Nagyon régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy vegán quiche – t készítsek. Én személy szerint a tavalyi év folyamán ettem és csináltam „rendes” quiche lorraine – t először a Chef parade egyik főzőtanfolyamán. Azóta azonban sok víz lefolyt a Dunán és mivel a tojás elfogyasztásának gondolatától is kiráz a hideg, kénytelen voltam utánanézni megoldható – e ez az egyébként finom étel másként, mondjuk vegánul.

Sok receptet találtam a web – en, egyik szimpatikusabb volt a másiknál; a tofu felhasználásában tökéletes volt az egyetértés, csupán a tésztát illetően akadtak aggályaim. A legtöbb ugye úgy kezdődött, hogy végy egy csomag vegán fagyasztott tésztát, merthogy angolul olvasgattam ebben a témában. Ha jól sejtem, senkinek sem árulok el nagy titkot azzal, ha kijelentem, Magyarországon ez nem megy ilyen könnyen. Ergo magamnak kell tésztát gyártanom. Voltak egyszerűbb és bonyolultabb verziók, de nekem Heidi „crust” - ja tetszett a legjobban.

A tölteléket meg a hűtő és a kert pillanatnyi állapota határozta meg, ezek voltak itthon.



Zöldséges - Tofu quiche


Tészta:

½ csésze zabpehely

3 evőkanál szezámmag

1 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt

½ teáskanál sütőpor

¾ teáskanál tengeri só

frissen őrölt bors

1/3 csésze víz vagy növényi tej

1/3 csésze semleges ízű olaj


Töltelék:

10 cm póréhagyma

1 színes paprika

1 kicsike padlizsán

25 dkg mángold

1 doboz ( = 30 dkg ) natúr tofu

1 dl szójatejszín

1 gerezd fokhagyma

só, bors, olaj

esetleg növényi sajt a tetejére


A sütőt előmelegítem kb. 180 fokosra, egy tepsit kibélelek sütőpapírral és erre szórom a zabpelyhet és a szezámmagot. Kb. 8 perc alatt pirulnak meg a grill alatt annyira, amennyire nekünk kell.


Ha kezelhető hőmérsékletűre hűltek, robotgépben finomra daráltam az egyveleget, majd összekevertem a liszttel, sütőporral, sóval, borssal és apránként a tejjel / vízzel és olajjal. Addig dolgoztam rajta, míg össze nem állt a tészta.


Vékonyan kiolajoztam egy 24 cm átmérőjű piteformát ( mostanában mindent ebben sütök, hehe ) és egy darab folpack segítségével belenyomkodtam a tésztát a formába. Ez a folyamat eltartott egy darabig, de mivel a massza nem nyújtható, nem igen van más megoldás ;o) A tálat további felhasználásig célszerű a hűtőben tartani.



Most jöhet a töltelék. Kevés olajon megpirítottam a felkarikázott hagymát, rádobtam a kocka fazonú paprikát, padlizsánt és mikor már majdnem puhák a zöldségek, az alaposan megmosott és felcsíkozott mángold leveleket. Ez utóbbinak elég néhány perc, gyorsan megfonnyadnak.


Közben kézzel szétmorzsoltam a tofut, hozzákevertem a tejszínt és finoman összeforgattam a zöldségekkel. Sóztam, borsoztam, belereszeltem még egy gerezd fokhagymát és ez is kész volt.



A tölteléket nem meglepő módon a hűtőből kivett tésztára kanalaztam és szépen elegyengettem, a tetejére pedig növényi sajtot reszeltem.

180 fokos sütőben kb. 45 percig sütöttem, először fólia alatt, majd nélkül, hogy kapjon egy kis színt is.



Vegyes, zöldsalátával tálaltam.


4 személyes, nagyon kiadós adag!!



Forrás ( tészta ) : 101 cookbooks


3 megjegyzés:

  1. végre valaki, aki szintén szereti a tofut :)

    VálaszTörlés
  2. Ez de nagyon jól néz ki! :-)

    Engem is régóta foglalkoztat a quiche -készítés gondalata... s nagyon-nagyon klassz, hogy ez megoldható tojás nélkül is (a "nagyobb" mennyiségű tojásfogyasztásért nem igazán rajongok)

    A problémám őszintén szólva csak az adaggal van, mivel a családban én táplálkozom egyedül reform-vegásan egymagamnak ez hatalmas mennyiség, s kevesebbet csinálni ebből nem nagyon lehet... :-(

    De már az hogy írtál róla és a sok guszta fotó is megmelengette a lelkemet!
    A receptet mindenesetre mentettem, egyszer hátha... :-)

    Ja, és én is szeretem a tofut!!!! ;-)

    Adéle

    VálaszTörlés