2008. szeptember 7., vasárnap

Cukkinifőzelék

Tegnap este villámgyorsan kellett valami vacsora – félét összedobnom, annak ellenére, hogy nem sok minden volt a hűtőben. Ja, aki fodrászhoz megy, piac helyett, az így jár :S

De egy vérbeli gasztroblogger nem jöhet zavarba ilyen szituban sem, előkaptam hát a cukkiniket tartalmazó zacskót és némi gondolkodás után egy finom főzeléket rittyentettem belőle. Kisgyerekes anyukáknak különösen ajánlom ezt a receptet, gyors és nagyon értékes tápanyagok rejlenek benne.






Cukkini főzelék ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

1 kg cukkini ( lereszelve géppel, kézzel, ahogy tetszik )

2 – 3 evőkanál olaj

1 – 2 evőkanál bio levespor

2 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölyliszt

1 dl növényi tejszín ( pl.: zab vagy szója )

1,5 dl szójajoghurt

1 – 2 dl víz

tengeri só

friss vagy szárított kapor

friss citromlé


Így használd a hozzávalókat:

A megmosott és végeitől megszabadított tököket lereszeltem ( géppel ), aztán kevés olajon elkezdtem párolni. Fedő alatt, némi víz hozzáadásával, kb. 10 perc alatt érte el a kellő puhaságot. A tejszínt és a joghurtot kikevertem a liszttel, adtam hozzá egy pici főzőlevet és behabartam vele a zöldséget. Ízesítőnek levesport, kaprot és kevés sót használtam, s a legvégén csavartam bele egy kis citromlevet is.


Feltétnek szójaszószos, grillezett tofut ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése