2008. június 30., hétfő

Tojásmentes isteniiiii brownies

Azt hiszem vitába kell szálljak Veled, kedves Anyamanya, mert én találtam meg a tökéletes brownies receptet!!! De mivel veszekedni nem szeretek, az enyémet a tojásmentes verzió kategória győzteseként publikálom és akkor tuti szent lesz a béke :o))

A helyzet az, hogy ma estére egy nagyon egyszerű ( de azért finom ) vacsorát tálaltam a családi asztalra ( párolt káposzta – barnarizzsel és sütőben sült újkrumpli szeletekkel ), s már ennek elfogyasztása közben azon járt az eszem, milyen édességgel kényeztethetném elsősorban magam ( vannak ilyen napok, naaa ), másodsorban a lányokat és apát. Hiába lapul több doboz fagyi a hűtőben, ehhez túl hűvösnek találtam az esti időjárást, azt viszont simán el tudtam képzelni, hogy mondjuk valami mellé adok egy – egy gombóc vanília vagy esetleg málna fagyit

Két fontos dolgot tudtam még a leendő desszertől, csokisnak kell lennie és baromi gyorsnak, mert közelgett a fürdetés ideje. Így született ez a fincsiség, melynek receptjét a chooseveg oldalról kölcsönöztem és csak picit módosítottam rajta.




Tojásmentes nagyon finom brownies


Legyen a kezed ügyében:

1 csésze tk. tönköly liszt ( nálam most fele sima + fele rétes volt )

1 csésze nádcukor ( hö, persze, ezt rögtön megfeleztem )

1/3 csésze kakaópor

½ teáskanál szódabikarbóna

½ teáskanál só

½ csomag Mori – nu selyem tofu ( azaz 175 gr )

½ csésze növényi tej ( nálam rizs )

1,5 teáskanál frissen facsart citromlé

1,5 teáskanál vaníliakivonat


+ 4 – 5 dkg étcsoki feldarabolva – nálam most 75% - os volt


Így használd a hozzávalókat:

Melegítsd elő a sütőt 175 fokosra. A száraz hozzávalókat keverd össze egy tálban, aztán jöhet a tofu, a tej, a citromlé és a vaníliakivonat. Alaposan keverd össze az egészet ( a recept szerint géppel kellene „pépesíteni” a tofut, de nekem ment ez fakanállal is ), szórd bele a csokidarabokat is. Vedd elő a legkisebb méretű tepsid, béleld ki sütőpapírral, simítsd el benne a tésztát és süsd 25 percig.




Nem árt, ha tudsz még 10 percet várni, addig pihen a tészta. Langyosan, egy gombóc házifagyival tálald, meg esetleg egy kis tejszínhabbal. Nálunk ma dőzs volt és adtam hozzá ezt is, azt is.


Forrás: Chooseveg


4 megjegyzés:

  1. pedig mennyire megfogadtam, hogy végre betartok valami fogyókúrafélét, de a csokitartalmú mindenféléknek nem tudok ellenállni.... a pénteki vendégeknek éppen jó lesz, ha szépen sikerül, én is felrakom... :-)

    VálaszTörlés
  2. bocs ... :o))) Remélem, Nektek is ízleni fog!!

    VálaszTörlés
  3. Ha a tofut kihagyom belole az nagyon gaz? Szerinted akkor is sikerulne? Mi az a selyemtofu? A "rendes" tofu nem jo?
    Koszi, Etus

    ui: imadom a brownies-t, de a legtobb recept szerint tele van tojassal... :/

    VálaszTörlés
  4. Csináltam már tofu nélkül egy másik változatot, az sem volt rossz ( http://href.hu/x/68c2 ), de ebben pont az volt a plusz, hogy a tofutól lágyabb / krémesebb lett a tészta! A sima tofu szerintem nem jó ebbe a sütibe, a selyemnek van csak olyan textúrája, ami ide kell! Remélem tudsz ilyet szerezni és akkor hajrááá! :o)

    VálaszTörlés