2008. június 17., kedd

Rizses mángold

Mángold. Ismeritek? Túlzás lenne azt állítani, hogy sosem hallottam róla, de találkoznunk biztosan nem sikerült még korábban. Idén tavasszal vettem magot és elültettem őket a minikertemben, ráadásként, csak hogy bebiztosítsam magam, még Anyósomat is megkértem ugyanerre. Az Ő óriás kertjükben már nem oszt nem szoroz két – három sor újabb zöldség ;o) Hétvégén kaptunk is belőle egy teli zacskóval, s a sok esőnek köszönhetően már az én kis teremtményeim is beértek. Úgyhogy hajrá, jöhet a mángold – szezon! :o)


Azt sem tudtam, mit csináljak vele, így hát kezdtem bújni a netet, először angolul vadásztam receptekre, aztán magyarul. Készíthető belőle főzelék, köret, rakottas étel, sőt, még leves is. Alapvetően a spenóthoz szokás hasonlítani, s hasonló fűszereket is lehet hozzá társítani. Elsőre nem akartam túlbonyolítani az ügyet, szerettem volna a zöldség saját ízét megismerni. Végül leragadtam Siccikénél, aki nemrég írt a mángoldról és az Ő receptjéből indultam ki. Ez lett belőle:




Rizses mángold


Legyen a kezed ügyében:

90 dkg mángold

2 – 3 dkg növényi margarin

2 – 3 gerezd fokhagyma

½ citrom leve

bors, só


1,5 pohár barnarizs ( = kb. 30 dkg ) + natúr vegamix


A sajtszószhoz:

5 dkg növényi margarin

5 dkg kukoricaliszt

1 csésze növényi tejszín

1 evőkanál hamis parmezán

4 dkg növényi sajt ( pl.: cheezly )

1 teáskanál mustár

só, bors


Így használd a hozzávalókat:

Az alaposan megmosott mángold leveleket felcsíkozom és a margarinon megfonnyasztom. Fokhagymával, citrommal, sóval, borssal ízesítem a végén. A főtt barnarizst egy tűzálló tálba simítom, rákanalazom a mángoldot, majd elkészítem a sajtszószt.

A margarint felolvasztom, megszórom a liszttel és a hamis parmezánnal. Pirítom egy percig, majd felöntöm a tejszínnel és összeforralom. Belereszelem a növényi sajtot, belekeverem a mustárt, sózom, borsozom, majd a mángold tetejére kenegetem.


150 fokosra előmelegített sütőben kb. 30 – 40 perc alatt készre sütöm. Felnőttnek - gyereknek egyaránt nagyon ízlett!!!!!! :o)


Étvágytól függően 4 - 6 személy részére.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ez is kipróbálva :)))
    A gyerekeimnek is ízlett (egy két év 8 hónapos leányka és egy 13 hós kislegény)

    Köszönjük!

    (Azóta fantáziáltam kicst eme recept alapján és készült így itthon köleses mángold - az is jó!)

    Üdv.: Enikő

    VálaszTörlés
  2. Hello!

    De jó!!! Az én lányaim is boldogan falták ( 3 év 4 hós & 20 hónapos ). A kölesest hogy csináltad? Elárulod? :o)

    VálaszTörlés
  3. Köleses mángold - naaaagyon egyszerűen:

    Köles a vízben megfőz
    Mángold olivaolajon fokhagymával, pici sóval megfonnyaszt
    A kettő összekever - és már ettük is ebédre.

    A gyerekeimnek csak azt mondtam: ma zöld golyókat eszünk ebédre :)
    (általában lefordítom az ő nyelvükre, mit is rakok épp a tányérjukba - lehet, hogy ez felesleges hülyeség - de én ilyen szájbarágós vagyok :)))

    VálaszTörlés
  4. Jól hnagzik kölessel is, szerintem mi is kipróbáljuk majd, köszi! ;o)

    VálaszTörlés