2008. június 27., péntek

Meglepi sós muffin ( vegán )

Sajnos ehhez a recepthez nem szolgálhatok fényképpel, mert nem készült róla. De muffint mind láttunk már, úgyhogy ez talán nem fog akkora gondot okozni. Az érdekessége, számomra legalábbis, abban rejlett, hogy muffint sós változatban korábban még nem készítettem. Egy hétvégi kirándulásra azonban szükségét éreztem, hogy valami finom és tápláló apróság is lapuljon a zsákban arra az esetre, ha valamelyik étkezési időben többet szeretnénk egy kis édes semmiségnél.

A neten hiába nézelődtem, valamiért nem találtam fogamra való receptet, ezért kiötöltem az alábbit:


Cukkinis muffin ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

2 csésze liszt ( tk. tönköly + kukorica )

¼ olaj

1 csésze növényi tej

2 evőkanál lenmag

1 teáskanál só

1 közepes cukkini

3 szál újhagyma

frissen őrölt bors


Így használd a hozzávalókat:

Mehet minden a keverő tálba a fentiek közül, a cukkinit reszeld le, az apró lyukú oldalon, a hagymát pedig futtasd meg egy kevés olajon. Keverd – kavard, aztán kanalazd muffin formákba és 180 fokosra előmelegített sütőben, süsd kb. 25 percig.


Ui.: Bevallom, mikor a lányaim beleharaptak az első cukkinis muffinjukba, irtó csalódottak voltak, no nem azért, mert rossz volt, egyszerűen csak a megszokott édes ízre számítottak. Sértődött arccal adták is vissza nekem, egyem meg én, ha akarom. Szerencsére az éhség és a józan ész diadalmaskodott ( meg persze én ), mert nem sokkal később mindenki visszakunyerálta az adagját és szépen el is tüntette az utolsó morzsáig :o)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése