2008. április 9., szerda

Zöldséges árpaleves

Oké, ez a leves nem egy nagy találmány, hiszen az alap egy kicsit sem bonyolult zöldségleves ( igaziból olyan alapanyagokból, amit éppen a hűtőmben találtam ), az extra benne a „betét”, azaz az árpa. Vendégeinknek és a lányaimnak is nagyon bejött, ezért leírom Nektek is, hátha jó alapötlettel szolgálhatok egy tartalmas és jóízű ebédhez.




( Botor módon hidegen fotóztam a levest, ezért tűnik olyan "olajosnak", bocs! )

Zöldséges árpaleves ( anti candidás ) - sk.


Legyen a kezed ügyében:

10 cm póréhagyma

3 szál sárgarépa

1 kisebb zellergumó fele

3 kisebb krumpli

3 marék árpa

olaj, tengeri só, petrezselyem, pirospaprika, bio leveskocka ( élesztő nélküli! )


Így használd a hozzávalókat:

Az olajon párold meg a felkarikázott póréhagymát, majd tedd rá a répa és zeller kockákat, néhány perc után jöhet a szintén kocka fazonú krumpli. Engedd fel vízzel, fűszerezd és főzd, míg a zöldségek félpuhák lesznek. Ekkor szórd bele a beáztatott árpát és főzd készre a levest. Én a végén vágott petrezselyemmel is meghintettem.


Ui.: A vicc az volt, hogy a három kiskorú közül egyik sem fújolt a zellerkockák miatt, valahogy elkerülte a figyelmüket, pedig máskor kipakolják a tányér szélére az összeset ;o)


2 megjegyzés:

  1. ezt most megfőzöm a lábadozóknak :)

    megj: zellerkocka helyett szárzeller megy bele, az olyan szép, hogy mindig megeszik :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt kiprobalom............legjobb amit olvastam a neten. Mart mint ez a recept a Kataje....
    egyszeruen hangzik es minden hozzavalot betudok szerezni................Koszi Kata

    VálaszTörlés