2008. április 12., szombat

Zabbal rakott karfiol

Sajnos mostanában keveset vagyunk itthon, ergo nincs időm főzni. Bevallom, kicsit jól is esik a szünet. Az már kevésbé, hogy úton – útfélen kommersz „vackokat” vagyunk kénytelenek fogyasztani, de hát talán nem ebbe fogunk belehalni.


Ez a karfiolos recept egy régebbi, múlt heti darab. Nagyon nagy sikere volt, a férjem is, a lányok is imádták!




Zabbal rakott karfiol


Legyen a kezed ügyében:

15 dkg "szárazon" mért zab ( áztasd be, majd főzd puhára )

30 dkg gabonakolbász ( házi pl. )

1 kis cukkini

1 vöröshagyma

1 kg karfiol

fél citrom leve

kevés szójaszósz

olaj


6 – 7 dl növényi tej

10 dkg növényi margarin

12 dkg tk. tönköly liszt

tengeri só, curry, szerecsendió


8 dkg növényi sajt


Így használd a hozzávalókat:

A karfiolt szokásomtól eltérően nem pároltam, hanem lobogó, forró, szójaszószos – citromos vízben főztem elő, nem bántam meg, finom lett ( vigyázz, maradjon roppanós! ).

A hagymát olajon megfuttattam, hozzákevertem a gabonakolbászt, a főtt zabot, sóztam, borsoztam.


A margarinból, lisztből, növényi tejből besamelt készítettem, fűszereztem sóval, curry – vel és szerecsendióval.


Jénaiba pakoltam a zabos – gabonakolbászos keveréket, rá a vékonyra felkarikázott cukkiniket, erre a nagy karfiol rózsákat, melyeket ketté vágtam, aztán az egész tetejére ráegyengettem a besamelt. 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem, végül ráreszeltem a növényi sajtot, mellyel további 5 – 10 percig grilleztem.


Forrás: Gabonaételek c. könyv


4 megjegyzés:

  1. És hová lett a karfiol?
    (Egyébként nagyon kívánom mostanában a gabonát, remélem, hamarosan főzöm is.)

    VálaszTörlés
  2. Jaaa, köszi, mindjárt javítom! :o)

    VálaszTörlés
  3. Szia,
    kicsit bizonytalan vagyok, hogy a kiírt zabmennyiség már a megfőzöttre vonatkozik, vagy a "szárazra"?

    VálaszTörlés
  4. Szia Petra!
    A "száraz" állapotra vonatkozik a mennyiség! :o)

    VálaszTörlés