2008. április 1., kedd

Rizstejes cékla fagyi


A világ egyik legjobb cukrászdája a Vári cukrászda. Szerintem. Na, jó, ne legyek annyira elfogult, helyesbítek: az általam ismert, fagylaltot és süteményeket áruló helyek legjobbika. Sok – sok évvel ezelőtt ismertem meg egy kolléganőm révén, innét vittem szülinapi tortát a férjemnek, aminek óriási sikere volt.

Aztán a szomszédos kerületből csábultunk át időről időre egy – egy pogácsára, kókuszos csodára, de vigyáztunk, ne tegyük túl gyakran, mert tényleg nehéz nekik ellenállni. A saját termelő egységgel kiegészített cukrászda mindig friss, mindig finom árui és mindig kedves személyzete elbűvöli az embert, nincs mit tenni.

A legszebb az egészben, hogy nem csak az általam „kommersznek” tartott édességekkel tartják rabul az embert, hanem pl. tavaly nyár óta ( mi legalábbis akkor kóstoltuk először ), növényi tejjel is készítenek isteni finom fagyikat. Természetesen kevesebb cukorral is találkozunk egy ilyen gombócban, mint a hagyományosban és olyan jó, hogy léteznek ilyen helyek! A választék alapból is óriási, a tejes fagyik mindegyike biotejből készül ( khm, 200 HUF / gömb ) és mint mondtam az allergiások, egyéb preferenciákkal rendelkezők is találnak itt kedvükre valót, ha éppen elcsábulni támad kedvük.


Nagyon jó szívvel ajánlom mindenkinek, még akkor is, ha egy kicsit a város peremére, a XVI. kerületbe kell kirándulnunk az élményért!

Cím: Budapest, XVI. Szlovák út 86. Itt.


8 megjegyzés:

  1. Szia,
    Vári cuki RULEZ,
    Érdekes módon én évekig a szomszéd utcában laktam, de nem tűnt fel, hogy ennyire jó :-) Mondjuk a sütikért én alapban nem vagyok oda (kivéve a házi finomságokat) de a fagyijuk tényleg isteni. És persze nem utolsó szempont, hogy az allergiás gyerekek is jóízűen ehetik a fagyikat.
    Személyes kedvencem a chillis csoki fagyi (ettől az egész családom kivan...Tavaly a szülinapi tortámat is ebből kértem - mondanom sem kell, egyedül ettem meg)és a gyömbéres rebarbara fagyi... meg a körtés, meg a banános meg a.... sorolhatnám :-)
    Úgyhogy menjen mindenki a Váriba!!!
    sajtkukac

    VálaszTörlés
  2. Sajnos a hely szűke és a megfelelő mennyiségű parkolóhelyek hiánya csak a két legkisebb probléma, amik engem zavartak a cukrászda felkeresésekor. A cukrászdát egy a közelben lakó családtagom ajánlotta, akiről eddig azt feltételeztem, hogy egy kicsit jobb ízléssel van megáldva, de tévedtem. Valószínűleg a hely közelsége miatt elfogult, mert a városba nem igen jár be, és ezért más cukrászdákat sem látogat, ezért nincs neki összehasonlítási alapja. A sütemények mérete elég nagy , valamint a díszítettségük is átlagon felüli, a fagyik választéka elég magas, valamint azok is egy kicsit túldíszítettek. Messziről látszik rajtuk, hogy semmi természetesség nincs bennük, külömben egyiknek sem lenne ekkora térfogata, és mérete. Egy normális, természetes alapanyagokból készült sütemény nem tartja meg a formáját sokáig, és azokat nem is lehetne csomagolni és szállítani. A fagyik nagyon kívánatosan vannak díszítve, de csak kóstolás útján nem lehetne megállapítani az ízükről, hogy milyen fagyit kóstolok. Sajnos a fagyik nagyon egyenízűek, az erősen cukros ízen , és a díszítésen kívül más meghatározó tulajdonságokkal nem rendelkeznek. Az árak elég magas színvonalat szeretnének takarni, de sajnos a gyanútlan vendég csak egy profitorientált, külcsínekben gazdag, és eltúlzottan édes ízben gazdag süteményekre és fagylaltra talál.
    Sajnos az erősen édes ízeken kívül más maradandó emlékben nem részesültem, de viszont a zsebem rövídebb lett egy számomra jelentős összeggel, amiért nem azt kaptam amit a cukrászda hírnevétől elvártam. Sajnos a négy fős társaságból, akik közt rajtam kívül volt fiatalabb és idősebb is, mindenki hasonló tapasztalatokkal távozott. A többiek bedölvén a látszatnak sokmindenből kértek, amik végül otthon a kukában landoltak, a fagyik pedig a cukrászdához közeli árokba lettek bedobva, ahol egy helyi kutya elnyalogatta. Legalább neki volt egy jó napja. Gyanítom nem mi voltunk az elsők akik elhajították a fagyijukat még mielőtt a végéhez értek volna, ezért tartózkodik az a kutya a közelben, mert sűrűn kap valami "finom" falatot. Valószinű szegény kutyának már nem sok foga lehet......

    VálaszTörlés
  3. Kedves A. Gábor

    Köszönjük, hogy velünk is megosztotta tapasztalatait.

    Üdv: Kata

    VálaszTörlés
  4. Én is a Váriba járok vásárolni. Szerintem aki ezt a rossz véleményt írta ( ami nagyon lehúzos cikk szagú) annak vagy nagyon rossz izlése van és nincs íz érzékelője vagy pedig egy irigy konkurencia. És abszolult nem ért a fagyi készitéshez a legg természeteseb anyagokból lehet a legszebb és a legg fínomabb fagyikat készíteni. Pl.: a cékla szine a céklátol ikyen élénk. Evett már céklát? Nagyon finom minden főleg a bejglit veszem!!!

    VálaszTörlés
  5. Hát, igen, ízlések és pofonok ... sebaj, lényeg, hogy Önnek is, nekünk is ízlik, ami ott kapható! :o)

    VálaszTörlés
  6. Naggggyon jó a Vári!!!! Nincs annyi felkiáltójelem.

    VálaszTörlés
  7. Azt azért megnézném, hogy a cékla fagyi mikor készül céklából... Lenne mit mesélni a vári cukrászdáról, de inkább nem teszem, úgyse hinne nekem senki... Én tudom mi folyik ott, mások nem... És nem is fogják tudni, mert kivűlről minden sokkal fényesebb, mint belülről...

    VálaszTörlés
  8. Kedves Névtelen,
    Igen biztosan vannak olyan dolgok, amiket jobb nem tudni. Ez sok egyéb hellyel is így van.

    VálaszTörlés