2008. március 10., hétfő

Zöldséges köleskása

Hétvégén az egyik nagymama vendégszeretetét élveztük, így gasztronómiai tevékenységet szinte egyáltalán nem kellett kifejtenem. Sőt. Szombat estére már én „könyörögtem” Anyósomnak, ugyan engedjen már kicsit a sütője közelébe, mert meglehetősen haszontalannak érzem magam … Azt hiszem, mindannyian jól jártunk, én dolgozhattam cseppet, Anyósom unokázhatott vacsikészítés helyett, s a család összes tagja megtömhette a hasát pizzával :o) Persze nem a teljes kiőrlésű fajtát sütöttem meg, attól tartok, azzal nem arattam volna ilyen osztatlan sikert, csak Jamie Oliver fehér pizzája került a tányérokra, melyről már több alkalommal is meséltem.

Nos, a hétvégi ízorgia után ( még szülinapos tortázás is volt ) valami nagyon egyszerű ebédre vágytunk a lányokkal, olyanra mint mondjuk egy köleskása. Ez emígyen készül felénk:




Köleskása ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

1 vöröshagyma

1 paprika ( sárga )

1 nagy cukkini felkockázva

2 csésze köles

5 csésze víz

kevés biolevespor

fűszerpaprika

olaj


Így használd a hozzávalókat:

Az olajon futtasd meg az apróra vágott hagymát, húzd le a tűzről, szórd meg a pirospaprikával ( készíts magad mellé egy kis vizet is, nehogy megégjen ), dobd rá a felkockázott paprikát és cukkinit. Néhány perc után mehet rá a megmosott köles, ezt is hagyd egy kicsit pirulni, aztán öntsd fel 5 csésze vízzel. Fűszerezd és fedő alatt főzd puhára a magokat.


Gyorsan megvan és nagyon ízletes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése