2008. március 27., csütörtök

Rozspehely tallér

Sosem hittem volna, hogy egy gabonapehelyből készített étel ennyire elnyeri majd lányaim tetszését. Nagy fájdalmam volt ez eddig, hogy semmilyen zabpelyhet tartalmazó kását, kekszet, rakottast stb. sem voltak hajlandóak szinte megkóstolni sem, hiába próbáltam Őket kicselezni :o(

Ma reggel azonban „kénytelen” voltam a rozspelyhes zacskót kibontani, mert erre a hétre kitaláltam, hogy mindig a napnak megfelelő gabonát esszük majd és hát a csütörtök az bizony rozsos nap. Az én kamrámban viszont „csak” pehely formában volt megtalálható ez az értékes gabona, így ehhez kerestem receptet. Találtam is, nagyon egyszerű volt elkészíteni és az eredmény csodás!




Rozstallér


Legyen a kezed ügyében:

2 csésze rozspehely

2 csésze durum liszt

3 kanál mazsola ( én erről teljesen megfeledkeztem, így kimaradt )

½ csésze olaj

½ citrom leve + 1 kiskanál szódabikarbóna egy kevés vízben feloldva

½ bögre méz

csipet fahéj


Így használd a hozzávalókat:

A rozspelyhet leforrázom annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, s hagyom 10 percig pihenni. Ezután hozzákeverem a lisztet, a mazsolát, az olajat, a citromos vizet és a mézet. Nagyon híg lesz a végeredmény, de olyannak is kell lennie. Vizes kézzel gombócokat kell formázni, melyeket lelapítva célszerű a sütőpapíros tepsire sorakoztatni, mehetnek egymás mellé, nem fognak már nőni. Az enyémek nem lettek olyan extra laposak, így félidőben szépen megfordítottam őket és visszatoltam a sütőbe. Előmelegített sütőben, légkeveréssl, kb. 200 fokon sütöttem 12 percig ( 6 - 8 percnél fordítottam ).

Önmagában is nagyon finom, de mi egy kis áfonyalekvárt is ettünk hozzá.


Forrás: www.pro - bio.hu


6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik, hamarosan kipróbálom! Tetszik a hivatkozott cikk is, egyből beindult tőle a fantáziám - hamarosan csinálok ilyen gabonás hetet én is :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt tuti megcsinálom!!! Komplett ebéd így?
    Én is rozspelyhet szoktam használni csütörtökön, vagy a kenyeret úgyis esszük.

    VálaszTörlés
  3. Dulmina, tegyél fel majd gabonás recepteket, gyűjtöm őket!

    Vera, a lányok simán ellettek volna csak ezekkel a tallérokkal ;o))), de azért én még főztem egy kis borsólevest is "elé" :o)

    VálaszTörlés
  4. nekem is nagyon tetszik, köszi, h közkinccsé tetted!!

    VálaszTörlés
  5. Ez istenien hangzik :)
    Köszönjük ezt a csoda receptet!

    VálaszTörlés