2008. március 1., szombat

Rozmaringos rakott bab

Nem tudom, más hogy van ezzel, de nekem igenis komoly gondot okoz normális fényképeket készíteni az ételeimről. Nem lenne rossz egy tanfolyam, egy jobb gép, pár új kellék, tányér, stb., de engem elsősorban az zavar, hogy hétvégi főzésektől eltekintve vacsorára készítem az érdekesebb / jobb kajákat, hisz akkor a családfő is velünk van, aki természetesen semmi jóból nem szeretne kimaradni. És mi az, ami este nincs? Napsütés avagy egy kis természetes fény. S ez sajnos nagyon meg is látszik a képeimen, hja, ez van ... DE hamarosan itt a nyár, az igazán hosszú nappalokkal s akkor már semmi sem akdályozhat meg abban, hogy viszonylag normális fotókat tudjak csinálni a viszonylag normális remekeimről ;o)

A mostani recept egyébként egy új szerzeményemből való, amelyben sok – sok érdekes étel leírásával találkoztam, biztosan nem ez lesz utolsó próbálkozásunk együtt!




Rozmaringos rakott bab


Legyen a kezed ügyében:

1 evőkanál olaj

3 közepes cukkini, darabokra vágva

1,5 dl száraz fehérbor ( a gyerkőcök miatt kimaradt )

2 x 30 dkg paradicsompüré ( darabos paradicsom konzervet használtam )

14 dkg fekete olajbogyó

2 x 40 dkg apró szemű fehérbab konzerv ( nálam 1 doboz fekete szemű bab + 1 kukorica )

2 evőkanál apróra vágott friss rozmaring

5 dkg vegán szendvicskrém ( ezt kihagytam )

2 gerezd fokhagyma

2 evőkanál friss petrezselyem

1 baguette felszeletelve ( nálunk tönkölykenyér volt helyette )

kevés reszelt növényi sajt ( Cheesly )


Így használd a hozzávalókat:

Az olajon pirítsd meg a cukkini darabokat ( kb. 10 perc ), add hozzá a bort, forrald 2 percig, amíg a felére visszasűrűsödik. Jöhet a paradicsompüré, az olajbogyó, a bab, a kukorica, a rozmaring. Hagyd felforrni az egyveleget, s főzd egy rövid ideig, nem árt, ha kicsit besűrűsödik a szósz, végül sózd meg.

Eredetileg most az következne, hogy a kenyérszeleteket kend meg a szendvicskrémes - fokhagymás - petrezselyemzöldes keverékkel, de én leegyszerűsítettem ezt a részét, fokhagymával alaposan bedörzsöltem 6 szeletet, rájuk pakoltam egy kis reszelt, vegán sajtot ( a lányoknak "rendes" sajtot ), egy tűzállótálba borítottam a paradicsomos - babos - kukoricás alapot és rápakoltam a kenyereket. Előmelegített sütőben, grill fokozaton addig sütöttem, míg a cheesly megpirult.


Forrás: 101 vegetáriánus étel - Good Food Magazine - BBC


2 megjegyzés:

  1. Kata!
    Te a növényi sajtot hol szerzed be? CSak mert te is, mint mi, vidék, ahogy írtad korábban.:-)
    siccike

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is, mint vidéki szépen beautózom Bp - re és ott vásárolom. Általában a Napfényes Ízek nevű étteremben veszem, elvileg Ők kezdték el Magyarországra behozni évekkel ezelőtt. Az Ő hűtőjük mindig tele van Cheesly - vel :o)
    Neked van jobb ötleted? ;o)

    VálaszTörlés