2008. március 24., hétfő

Hamis Vadas Szejtánnal

Gyerekként, emlékszem, ki nem állhattam a vadast. A zsemlegombóc, melyet Anyukám készített még csak – csak lecsúszott, de a mártás pikáns kettős íze, az édes és a savanykás határozottan zavarta az ízlelőbimbóimat. Sok év telt el azóta, hogy utoljára ilyet ettem, s magam sem tudom megmagyarázni, miért választottam ezt az ételt húsvéti ebédnek, de megtettem. Nagyon jól sikerült; emlékezetből is ment a fűszerezés, gyanítom, egészen közel jártam a „valósághoz”. Bátran ajánlom azoknak is, akik hús nélkül szeretnék elkészíteni ezt az ételt, szejtánnal is igazán finom.

Bevallom, „burgonyafánk” elnevezés számomra eddig valami misztikusat, nehezet jelentett, azonban örömmel mondhatom, semmi ördöngösség nincs a dologban, gyerekjáték megcsinálni!





Vadas szejtán burgonyafánkkal


Legyen a kezed ügyében:

40 dkg szejtán ( magam készítettem lásd itt )

8 dkg graham liszt

15 dkg sárgarépa ( ez nekem volt 25 dkg is )

8 dkg zeller

10 dkg vöröshagyma ( = 1 nagy fej )

8 dkg friss petrezselyem

2 – 3 teáskanál bio mustár

1 citrom leve

2 evőkanál nádcukor

kakukkfű, rozmaring, babérlevél

1 dl olaj

tengeri só


A burgonyafánkhoz:

50 dkg graham liszt

20 dkg héjában főtt burgonya

2 dl szójajoghurt

2,5 dkg friss élesztő

tengeri só

olaj


Így használd a hozzávalókat:

Az apróra vágott hagymát, répát és zellert egy – két evőkanál cukron pirítsd meg, hintsd meg a liszttel, engedd fel vízzel ( apránként ), fűszerezd a citromlével, petrezselyemmel, mustárral, kakukkfűvel, rozmaringgal, babérlevéllel és párold készre a zöldségeket. Ha ezzel megvagy, turmixold össze a mártást.


Készítsd el a szejtánt, vágd fel csíkokra, kevés olajon pirítsd meg, majd öntsd rá a kész mártást. Természetesen a vásárolt szejtán is tökéletesen megfelel a célnak.


A burgonyafánkhoz törd össze a még meleg krumplit, keverd hozzá a lisztet, a szójajoghurtot, az élesztőt, sózd meg ízlés szerint és dolgozd össze a masszát. Fél óra pihenőt követően ( hűtőben ), jöhet a forró olaj, melyben aranybarnára sütheted a kis gombócokat.

4 személy részére


Forrás: Gabonaételek c. könyv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése