2008. február 20., szerda

Csokoládé házilag ízesítve

Nem, nem találtam fel a spanyol viaszt, egyszerűen csak vágytam valami finomra és kicsit tovább gondoltam az éppen itthon található ízesítetlen étcsokit. Karácsony táján vettem naranccsal ill. narancshéjjal fűszerezett csokoládét és azt szerettem volna reprodukálni. Lelkesen indultam házi beszerzőkörútra ( konyha és kamra ), mikor is szomorúan vettem észre, nincs is itthon narancs. Ellenben volt lime, meg friss menta és egy nemrég vásárolt, bontatlan üveg rózsavíz … ennyi pont elég is volt, munkához láttam.




( Örömmel tapasztalom különben magamon, hogy egyre ritkábban és kisebb mennyiségben vágyom édességre, amióta újra „jól” eszem! Hurrá!! :o)




Lime – mal, mentával és rózsavízzel ízesített csokoládé


Legyen a kezed ügyében:

1 tábla ( 12,5 dkg ) étcsoki – 70% - os

2 evőkanál rózsavíz

3 lime reszelt héja

kb. 10 mentalevél


Így használd a hozzávalókat:

Na, ennél mi sem egyszerűbb. Míg a csokit vízfürdő felett megolvasztod, lekaparod a megmosott lime – ok héját ( vigyázz, fehér rész nem kell, használj ilyet ), apróra vágod a mentát és mindezeket a 2 kanál rózsavízzel belekevered az olvadt csokiba.

Nem vagyok túl gyakorlott csokiolvasztó; most azt tapasztaltam, hogy a rózsavíz azonnal összekapta a masszát, ezért nem árt gyorsnak lenni. Fogj egy kiskanalat és máris kanalazhatod az általad választott jégkockatartóba. Én most háromszögeket használtam, a szívecskék valószínűleg jobban mutattak volna, csak én voltam túl türelmetlen a szöszmötöléshez … Egy órát töltöttek a fagyasztóban és már faltuk is!


2 megjegyzés:

  1. Érdemes közel azonos hőmérsékleten összekeverni a hozzávalókat: a langyos csoki utálja a hideg dolgokat :) Nem tudom, hogy a rózsavíz hogy tűri a langyosítást, érdemes megpróbálni. Ja, és a csoki azt se szereti, ha 40-50 fok fölé hevítik... Kényes egy jószág :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a jótanácsokat! :o) Elvileg a csoki éppen csak megolvadt, a rózsavíz szobahőmérsékletű volt ... majd még próbálkozom ;o)

    VálaszTörlés