2008. február 7., csütörtök

Almás pite

Siccike blogját bújva a minap, nagyon megtetszett nekem ez a recept. Ezer éve nem sütöttem almáspitét, pedig mind szeretjük, úgyhogy éppen itt volt az ideje újra megpróbálkozni vele. Gondoltam, adok ennek az új receptnek is egy esélyt és milyen jól tettem, nagyon finom lett! Persze néhány pici változtatást itt is muszáj voltam eszközölni ... s a végeredmény: omlós, puha, alig édes tészta, szaftos, de nem "vizes" töltelék! Köszönöm Siccike és Dóra! ;o)





Siccike – Lugosi Dóra -féle almáspitéje


Legyen a kezed ügyében:


30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

10 dkg kukoricaliszt ( nekem éppen nem volt, de tökéletesen helyettesítette a kölesliszt )

1 kk. szódabikarbóna feloldva 1,5 dl vízben + egy kevés lime leve

15 dkg növényi margarin ( pl. ilyen )

10 dkg méz

1,5 kg alma ( nekem 1 kg is elég volt )

csipet fahéj


Így használd a hozzávalókat:

Előmelegítem a sütőt ( kb. 180 fok ). Feloldom a szódabikarbónát a lime leves vízben. A margarint elmorzsolom egy nagy tálban, hozzáöntöm a liszteket, a mézet, a vizet és alaposan összegyúrom. A tészta valóban elég puha lesz, de nem kell miatta aggódni. Tegyük be a hűtőbe, míg az almákkal foglalkozunk.

A lépések ismertek, mosás, pucolás, reszelés. A reszeléket nem árt egy kicsit kinyomkodni, hogy ne legyen túl leveses a végeredmény. Ízlés szerint fahéjjal ízesítheted.

A tészta felét nyújtsd ki és kisebb méretű, margarinozott - lisztezett( én búzakorpát használtam ) tepsibe simítsd bele, mehet rá az alma, majd a tészta másik fele. Villával alaposan szurkáld meg a süti tetejét és kb. 25 – 30 percig süsd.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése