2008. január 12., szombat

Omlós keksz

Az egyik kedvenc szakácsfüzetkémből mesélek el Nektek most egy receptet, amelyben csupa – csupa egészséges, jóízű, könnyen elkészíthető tej – és tojásmentes süti található. Azt hiszem, az allergiások is örülni fognak, ha egy – egy újdonságra bukkannak itt a blogomban, meg talán akad még néhány „őrült” rajtunk kívül is, akik a megfelelő társítás kedvéért hajlandóak a megszokottól eltérő édességeket készíteni.

Ezt a kekszet most sütöttem először, s finomra sikeredett, bár a fazont nem tudtam úgy megcsinálni, ahogy a szerzők javasolták. Megpróbáltam, de nem tudtam kierőlködni a habzsákból; így nem maradt más hátra, mint az uncsi nyújtás és poharas szaggatás. De végül is a családom nem szúrt le érte, lelkesen falták vacsi előtt és után is a kis kerek lapokat :o)







Omlós keksz ( 40 darabhoz )


Legyen a kezed ügyében:


16,5 dkg növényi margarin

14 dkg porcukor ( én ez nem szeretem, helyette ropogós nádcukrot használtam )

75 gramm étkezési keményítő

0,65 dl kecsketej ( ilyenem nem volt, maradt helyette a rizstej )

késhegynyi só

28,5 dkg tönkölybúza liszt ( természetesen „sima” lisztből is működik )


Így használd a hozzávalókat:


Keverd össze egy tálban a margarint, a cukrot és az étkezési keményítőt ( géppel csináltam ), majd öntsd hozzá a tejet,a sót és a lisztet. Dolgozz vele, míg az egészből egy sima tésztát nem kapsz, majd pihentesd hideg helyen egy órán keresztül.

Melegítsd elő a sütőt 165 fokosra, készíts elő két tepsit, sütőpapírt és vagy az eredeti utasításoknak megfelelően nyomd ki a masszát habzsákból vagy lisztezett felületen nyújtsd ki a tésztát és szúrd ki a Neked tetsző formákat. 10 perc alatt sülnek világossárgára.


Forrás: Ilka Saager & Sonja Carlsson: Sütés tej és tojás nélkül


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése